Instagram'ın diğer medya ve sosyal medya araçlarına göre reklam, satış ve pazarlamada çok etkili bir araç olarak turizmin can damarı olduğunu belirten Özdemir, şöyle konuştu: “Algoritmanın nasıl çalıştığını şu anda anlayamıyoruz, reklam bütçelerini sınırlayamayız, Bir yandan Facebook'ta açık olmanın algoritmayı nasıl etkilediğini analiz etmeye çalışıyoruz. Bir şirketin 50 bin takipçisi varsa, Facebook'ta 25 bin genç var. Reklam döngüsü diğer sosyal ağlara pek uymuyordu. medya araçları “Instagram, turizm müşterilerinin takip ettiği sosyal medyadır” diyor.
Orta ölçekli bir seyahat acentasının sosyal medya reklamlarına ayda 150 bin TL civarında harcama yaptığına dikkat çeken Özdemir, müşterilerinin yaş, cinsiyet, bölge, gelir gibi bilgilerini META'nın sağladığı ücretsiz verilerle analiz ederek bu bilgileri kullandığını söyledi. reklam ve pazarlama stratejileri oluşturmak ve yeni reklamlar oluşturduklarında bunları buna göre filtreleme yeteneğine sahip değiller.
SEKTÖRÜN ZARARLARI TAZMİN EDİLEBİLİR Mİ?
Instagram'ın kapatıldığı dönemde peşin ödenen reklam bedellerinin iadesi konusunda META'dan açıklama beklediğini belirten Özdemir, kanalın kapatılması nedeniyle rezervasyonların azalmasıyla oluşan zararın telafi edilmeyeceğine inanıyor. Özdemir, “Bu dönem turizmcilerin en fazla ciro yapacağı dönemdir. Biz seyahat acentaları ve kültür turu yapan seyahat acentaları olarak otobüste belli bir kotamız var ve dolu olsun olmasın uçakta satamadığımız her koltuk için peşin ödeme yapıyoruz. İşi son dakika satışlarıyla yürütüyoruz. Bazen turun başlamasına 3 gün kala o ürünün reklam fiyatını artırarak o iki boş koltuğu satmaya çalışıyoruz. Instagram’ın kapatılması bu anlamda elimizi kolunu bağlıyor. Eylül-Ekim indirimleri 5-6 gün sonra başlayacak ama ilan yayınlayamadığımız için hareket edemiyoruz. Reklamlarımız yayında. Parayı ödedik ama ne yanıt aldığımızı bilmiyoruz. “Eylül-Ekim-Kasım böyle devam ederse turizmcilerin bu süreci uzatması zor olur.”
“REZERVASYON BOŞLUĞUNU ESKİ YÖNTEMLERLE DOLDURMAYA ÇALIŞIYORUZ”
Müşterilerine eski yöntemlerle, telefonlarına kısa mesaj göndererek, e-posta göndererek ulaşmaya, rezervasyonlardaki boşlukları doldurmaya çalıştıklarını söyleyen Özdemir, şöyle konuştu: “Telefonumda okunmayan 1600 mesaj var ama biz Müşterinin telefonuna gelen kısa mesajları (SMS) okumasını bekliyoruz “Yasal olmadığı için toplu Whatsapp gönderimi yapamıyoruz” diyor.