MAN, hidrojen yanmalı motora sahip bir araç serisini piyasaya süren ilk Avrupalı ​​üretici olacak: OTOMOTİV

MAN Truck & Bus, hidrojen yanmalı motorlara sahip araçları piyasaya süren ilk Avrupalı ​​kamyon üreticisi olmaya hazırlanıyor. Şirket, bu alandaki çalışmaları kapsamında önümüzdeki yıl içerisinde ilk etapta Almanya, Hollanda, Norveç, İzlanda ve Avrupa dışındaki seçilmiş ülkelerdeki müşterilerine yaklaşık 200 adetlik bir seri sunmayı planlıyor. MAN, “hTGX” adını verdiği yeni aracı bu yıl müşterilerine teslim etmeyi planlıyor ve 2025'ten itibaren bu sayıyı kademeli olarak artırmayı hedefliyor.Ticari araç üreticisi MAN Truck & Bus, sıfır emisyonlu MAN portföyünü genişletmeye devam ediyor. Hidrojen yanmalı motorlu araç serisini piyasaya süren ilk Avrupalı ​​kamyon üreticisi olmaya hazırlanan MAN, Almanya, Hollanda, Norveç, İzlanda ve Avrupa dışındaki diğer ülkelerdeki müşterilerine yaklaşık 200 araçtan oluşan ilk partiyi tedarik etmeyi hedefliyor. “MAN hTGX” adını verdiği yeni aracını ilk kez 2024 yılında müşterilerinin hizmetine sunmayı planlayan MAN, 2025 yılından itibaren bu sayıyı kademeli olarak artırmayı planlıyor. Çevre dostu niteliklere sahip yeni MAN hTGX, sıfıra alternatif bir motor. MAN hTGX, özellikle inşaat, tank taşımacılığı veya kereste taşımacılığı gibi ağır işlerde emisyonları azaltan, yeterli şarj altyapısı olmayan bölgelerde veya yeterli hidrojen bulunan pazarlarda kullanım için akülü elektrikli kamyonlara çevre dostu bir alternatif olarak da öne çıkıyor ve aynı zamanda bir liderdir. 2023 yılından itibaren Avrupa'da elektrikli şehir içi otobüs pazarı lider konumdadır.“hTGX ile sıfır emisyon portföyümüze ilginç bir ürün daha ekledik”MAN Truck & Bus satış ve pazarlamadan sorumlu yönetim kurulu üyesi Friedrich Baumann şunları söyledi: “Karayolu yük taşımacılığını karbondan arındırmak için akülü elektrikli araçlara odaklanmaya devam ediyoruz. Bu araçlar şu anda diğer tahrik konseptlerine göre büyük avantajlara sahip. Enerji verimliliği, işletme maliyetleri ve enerji açısından.” Ancak hidrojen yanmalı motorlarla çalışan kamyonlar, belirli uygulamalar ve pazarlar için yararlı bir çözümdür. Müşterilerimizin çoğu taşımacılık uygulamasının elektrikli kamyonlarla daha iyi sunulabileceğini öngörüyoruz. Özel uygulamalar için hidrojen yanması veya yakıt hücresi teknolojisi uygun bir eklentidir. H45 yanmalı motor, kanıtlanmış D38 dizel motoru temel alıyor ve Nürnberg motor ve akü fabrikasında üretiliyor ve pazara erken giriş yapıyor, ancak aynı zamanda hidrojen altyapısının hızlandırılması için de belirleyici bir ivme sağlıyor. “hTGX ile karbon nötr portföyümüze ilginç bir ürün daha ekledik” dedi.MAN hTGX aynı zamanda AB CO2 mevzuatı kapsamındaki “sıfır emisyonlu araç” kriterlerini de karşılıyorMAN'ın yeni aracında kullandığı hidrojen tahrikli sistem, özel aks konfigürasyonu gerektiren veya kamyon kasası ihtiyacı nedeniyle şaside akü için yer bulunmayan özel taşıma görevlerine uygun bir model olarak öne çıkıyor. MAN hTGX, başlangıçta sunulan 6×2 ve 6×4 akslı versiyonlarıyla yüksek taşıma kapasitesi ve 600 kilometreye kadar maksimum menzil sunuyor. Kullanılan H45 hidrojen yanmalı motor 383 kW / 520 beygir gücüne ve 900-1300 rpm'de 2500 Nm torka sahiptir. Hidrojenin motora doğrudan enjeksiyonu sayesinde hızlı güç aktarımı sağlayan araca, 700 bar'a (CG H2) kadar sıkıştırılmış hidrojen ve 56 kg tank kapasitesi ile 15 dakikadan kısa sürede yakıt ikmali yapılabiliyor. MAN hTGX, 1 g CO2/tkm'nin altındaki CO2 emisyonlarıyla yeni AB CO2 mevzuatı kapsamındaki “sıfır emisyonlu araç” kriterlerini de karşılıyor.“Yeni aracımız kalitesi ve bakım kolaylığıyla da müşterilerimizi ikna ediyor.”Araştırma ve Geliştirmeden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Frederik Zohm, yeni araç ve bu alandaki çalışmalara ilişkin şunları söylüyor: “AB düzeyindeki yeni CO2 düzenlemeleri, hidrojen yanmalı motorlu kamyonları sıfır emisyonlu araçlar olarak sınıflandıracak. Bu şu anlama geliyor: bu tür araçlar filomuzun CO2 hedefine tam olarak katkıda bulunacaktır. Bu da bu tür araçların filomuzun CO2 hedeflerine ulaşmasına tam katkı sağlayacağı anlamına geliyor.” Araçlar aynı zamanda akülü elektrikli araçları entegre eden bir ürün yelpazesinin de kapısını açıyor. Aracın özellikleri sayesinde müşterilerimiz örneğin geçiş ücreti indirimlerinden yararlanabilecek. Şirket olarak, Nürnberg'deki MAN fabrikasında en yenilikçi motor teknolojisine ve hidrojeni yakıt olarak kullanma konusunda onlarca yıllık deneyime sahibiz. MAN hTGX ile gerçek bir MAN deneyimi kullanıyor ve sunuyoruz. Hidrojenle çalışan yeni kamyon, kanıtlanmış TG araç serisini temel alıyor. Araç aynı zamanda akü teknolojisi ve hidrojen bazlı yakıt hücreleri de dahil olmak üzere yüksek kalitesi ve basit bakımıyla müşterilerimizi ikna ediyor. Teknolojiyi araştırmaya devam edeceğiz. MAN'da H2 yakıt teknolojisi de hazırlanıyor. Ancak bu teknolojinin gerçekten pazara hazır ve rekabetçi hale gelmesi yine de birkaç yılı alacak.” Elektrikli mobilitede olduğu gibi MAN, “İşi Kolaylaştırıyor” sloganı doğrultusunda kendisini yenilikçi ve güvenilir araçlar geliştirmek ve üretmekle sınırlandırmıyor. ” ile dizel araçlardan sıfır emisyonlu araçlara kadar genişliyor. Ayrıca eksiksiz hizmet ve danışmanlık teklifleriyle müşterilerine geçişte destek oluyor.MAN'ın hidrojen tahriki konusunda uzun bir geçmişi varHidrojen tahriki alanında uzun bir geçmişe sahip olan MAN, onlarca yıldır bu konu üzerinde araştırmalar yürütüyor. MAN Truck & Bus ilk hidrojenle çalışan otobüsünü 1996 yılında Hannover Fuarı'nda tanıttı. SL 202 şehir içi otobüs, hidrojenle çalışacak şekilde modifiye edilmiş bir doğal gaz motoruyla çalışıyordu. Araç, Hannover Messe'nin ardından Erlangen'de dokuz aylık bir test aşamasını tamamladı ve bu süre zarfında 13.000 kilometre yol kat ederek 60.000 yolcu taşıdı. 1997 yılında otobüs nihayet Münih'e ulaştı ve burada düzenli ve başarılı bir şekilde kullanıldı. Bunu 1998 yılında Münih Havalimanı'na giden üç körüklü otobüs 2008 yılına kadar kullanıldı ve 2006 ile 2009 yılları arasında 14 hidrojen otobüsü daha kullandı. MAN, ticari araçlarla ilgili deneyimine ek olarak kendi hidrojen motorunu da geliştirdi. MAN Motorları bölümü, yolda ve suda çok çeşitli uygulamaları geliştirmeye ve test etmeye devam ediyor. Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir